Elektronisk reklamasjon

Selv om de fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, kan det forekomme transaksjoner på din faktura som du ikke kjenner igjen. Enten fordi det har skjedd en feil, du er belastet to ganger, eller at du ikke får varen som er bestilt og betalt med kortet.

Vær oppmerksom på:

  • handle raskt.
  • kjenner du til belastningen, må du alltid forsøke å løse saken direkte med utsalgsstedet først.
  • spar på kvitteringer og avtaler.

Start med å kontakte utsalgsstedet om du kjenner til belastningen.
Når du oppdager at noe har blitt feilbelastet på ditt kredittkort, må du så snart som mulig kontakte utsalgsstedet og forsøke å løse saken direkte med de. Spar alltid på alle underlag, for eksempel dato og tid for telefonsamtale og hvem du snakket med. Spar også på eventuell e-post/brev korrespondanse.

Om du ikke får løst saken direkte med utsalgsstedet, kan vi forsøke å hjelpe deg.
Om du ikke får løst saken med utsalgsstedet, eller om de ikke kan hjelpe deg, kan du fylle ut vårt reklamasjonsskjema. For at vi skal kunne hjelpe deg så raskt som mulig, er det viktig at du fyller inn informasjonen i reklamasjonsskjemaet så korrekt og fullstendig som mulig. Ikke glem å legge ved dokumentasjon, som for eksempel kopi av kvitteringer, avtaler som viser at du har vært i kontakt med utsalgsstedet.

Om du har mistet eller blitt frastjålet ditt kort, eller har ukjente transaksjoner.
Om ditt kort er mistet eller stjålet, eller om det er utført transaksjoner på ditt kort som du ikke kjenner til må du sperre kortet omgående. Vår sperretjeneste er døgnåpen. Telefonnummeret til din sperretjeneste finner du her: http://www.entercard.no/Kontakt/Sperre-kort/

Saksbehandling av reklamasjoner.
Under saksbehandlingstiden av din reklamasjon vil vi tilbakeføre det beløpet du reklamerer på til din kortkonto. Dersom det skulle fremkomme dokumentasjon eller grunnlag for gjenbelastning, forbeholder EnterCard seg retten til å gjenbelaste kortet for beløpet. Du vil få beskjed fra oss når saken er ferdigbehandlet.

Logg inn her